Hallo allemaal! Wat fijn dat je onze blog leest! Om te beginnen wensen we jullie allemaal een fijne start van het nieuwe jaar!

In de klas heeft ook onze juf erg haar best gedaan om ons een leuk begin van 2024 te laten beleven.

De 1ste week van de maand januari hadden we natuurlijk nog even vakantie! Maar de 2de week begon school terug.

Taal thema : drankje tegen ‘gif’

Tijdens ons taal thema hebben we veel codes, hiërogliefen en morsecodes moeten ontcijferen. Toen we aan het eind van ons thema aankwamen, moesten we een drankje maken dat het ‘gif’ zou tegenhouden (in ons boek!) Sommige onder ons vonden dit lekker, andere niet.

WO thema : Vrede is een werkwoord

We zijn in het midden van de maand begonnen aan een WO thema : Vrede is een werkwoord. Om ons Wo thema leuk te beginnen hebben we daar rond een spel gespeeld. We moesten onderhandelen om spullen, waarmee we dingen moesten maken, die we dan afgaven aan de juf. Op het einde van het spel moest je zoveel mogelijk muntjes hebben weten te verzamelen. Wie de meeste muntjes had, was gewonnen. Sommige landen hadden heel veel geluk, andere minder.

Muzische vorming

Ballet

Juf Amber was danseres, specifiek een ballerina. Dus wou ze ons eens meenemen in de ballet wereld. We hebben verschillende ballet oefeningen gedaan, maar ook naar een paar filmpjes van ballet gekeken.

Klaproos : WOI

Rond ons WO thema hebben we ook geknutseld. We hebben een klaproos geschilderd met waterverf. Dat hebben we gedaan omdat de klaprozen de enige bloem was die tijdens WOI groeiden.

Frans : droomkamer

Op het einde van de maand hebben we een opdracht gekregen om een droomkamer te maken. We mochten het op een plattegrond tekenen of het in een doos knutselen. We moesten onze droomkamer daarna presenteren aan een groepje. Maar niet zomaar, we hebben dat moeten doen in het Frans.

Dag van de directrice

Op de laatste dag van januari hebben we de dag van de directrice gevierd. elke klas heeft iets persoonlijk aan de directrice gebracht. Onze klas (6B) heeft spandoeken gemaakt met lieve dingen op geschreven en getekend. Hopelijk vond ze het mooi!

Bedankt dat je onze blog hebt gelezen!

Amélie – Angelina – Jack – Linus – Silke