
Juni in de derde kleuterklas
De maand juni stond helemaal in het teken van vakantie! We vertelden honderduit over onze plannen: van kamperen in de tuin tot reizen naar verre landen. De reiskriebels zaten duidelijk al in onze tenen! Ondertussen

Op schoolreis naar de zee
Met een aftelkalender telden we geduldig de dagen af. We keken ook dagelijks naar de weersvoorspellingen en welke temperatuur het zou worden. Op 19 juni was het dan eindelijk zover. We gaan naar DE ZEE

Schoolreis Harry Malter
Donderdag 29/6 trokken we met de eerste kleuterklas naar Harry Malter. De busrit was voor de kleuters reeds een hele gebeurtenis. We speelden op de speeltuin, keken naar de dieren… er zaten er wel enkele

Leesbeleid in het voorbije schooljaar
Het einde van het schooljaar komt in zicht. We stelden het leesbeleid centraal en we kunnenmet volle overtuiging zeggen dat we ons doel bereikt hebben. Meer dan anders werd erverteld en konden we onze boekenkast

Blog mei
Mei in de derde kleuterklas: Kunst, klanken en klaar voor het eerste leerjaar! 🎨📚🌟 Wat een bruisende maand mei hebben we achter de rug in de derde kleuterklas! We doken helemaal in de wereld van

Blog mei
Deze maand genoten we van het kunstig knutselen van Peter Max en Kandinsky. We mochten ook naar het toneel van Hoosje, het windekind die naar de aarde waait en terugvliegt naar de ruimte. En in

Buitenlesdag Kiva
Als KIVA-activiteit leerden we op de buitenlesdag 6 groepsspelen om met de andere kleuters te spelen op de speelplaats. Er werd telkens uitleg gegeven hoe je het spel speelt (in de derde kleuterklas werd een
Een magische maand vol sprookjespret
In maart dompelden we ons onder in de betoverende wereld van Sneeuwwitje. Onze klas werd omgetoverd tot de wereld van Sneeuwwitje, een plek waar fantasie en leren hand in hand gaan. De kleuters leefden zich

Maartblog
Tijdens de maand maart konden we de geboorte van onze leesuil Ollie van dichtbij meemaken. Door veel te vertellen tijdens de voorleesweek, kwamen meer en meer barsten in het ei en kon het leesuiltje ‘Ollie’