Vandaag was het eindelijk zover: onze schoolreis naar zee! Vol enthousiasme stapten we op de bus. Wat een avontuur! We zaten hoog boven de weg en konden heel veel zien. Terwijl de bus door onze gemeente reed, herkenden we allerlei bekende plaatsen.
“Kijk, daar staat mijn huis!” riep iemand enthousiast. “En daar is de weg naar oma!” zei een ander. We wezen naar huizen, straten en gebouwen die we kenden. Dat maakte de busrit extra leuk.
Onderweg genoten we van alles wat we door het raam zagen.
Toen we aan zee aankwamen, voelden we meteen een fris briesje. Boven de zee hingen donkere wolken en door de mist konden we de witte golven in de verte bijna niet zien. Gelukkig trok de mist langzaam weg en kregen we een prachtig zicht op het strand en de zee.
Daar begon het echte plezier. We zochten mooie schelpen, schreven onze naam in het zand, bouwden grote zandkastelen en groeven diepe putten. Er viel zoveel te ontdekken en te beleven. Samen speelden we, lachten we en genoten we van de frisse zeelucht.
In de namiddag mochten we eindelijk in de golven springen. Wat was dat leuk! Het water was fris, maar dat hield ons niet tegen. We liepen, spetterden en sprongen door de golven. Als verrassing kregen we ook nog een heerlijk ijsje. Dat smaakte extra lekker na al dat spelen.
Het was een superleuke dag vol avontuur, plezier en mooie herinneringen. Deze schoolreis naar zee zullen we niet snel vergeten!