Op de allereerste dag van deze maand (oktober) was er de scholenloop.

Voor het eerst in 8 jaar ging de beker niet naar onze school maar naar ‘De Vrije Basisschool De Pinte’, wij willen hen van harte feliciteren👏🎉!

Om bij het lopen te blijven😉. Op 10 oktober deden we de coopertest (dat vonden wij niet bepaald leuk 😅) we moesten dan in 12 minuten zo veel mogelijk toertjes lopen🏃🏻‍♀️.

Op 11 oktober was de eerste bijeenkomst van de nieuwe leerlingenraad die op 27 september is gekozen.

We hebben veel nieuwe werkboeken, omdat we al in de tweede maand van het schooljaar zitten🤯. Dit zijn de namen van onze nieuwe thema’s: Brollywood (taal en spelling), Wiskunde blok 2, Over mijn lijf (W.O.).

We hebben voor taal een script📄gemaakt in groepjes van 4 of 5.

Dat script hebben we veranderd in een toneeltje, dat we gaan tonen aan het hele zesde leerjaar.

We doen ook weer een actie om geld in te zamelen voor materiaal voor de school.

Deze keer moeten we een kunstwerk maken gebaseerd op kunstwerken van  Hilma Af Klint 👩🏼‍🎨 (een Zweedse kunstenares).

Het was vrijdag 20 oktober kinderdisco! Dat was heel leuk, er was een DJ en veel eten en drinken. Er was ook een kraampje waar je je haar kan laten doen en eentje voor glittertattoos.

Op 26 oktober kwam Tom iemand van Drugpunt. Hij kwam ons uitleg geven over verslavingen, waaronder drugs, maar bv. ook over gamen🎮 en gokken.

We doen dit jaar ook mee aan een wedstrijd  genaamd Whizzkids. Dat is een wedstrijd waar je vragen moet beantwoorden, de antwoorden kan je vinden via het internet 💻. Er doen meer dan 8.000 klassen mee.

De foto’s van deze maand kunnen jullie hier vinden:

Wij wensen jullie een fijne vakantie toe, en niet te vergeten,

happy halloween 🎃!!!

Veel groetjes van Anna Torfs en Aiko De Marez.