Hallo iedereen,

Welkom bij de klasblog van 6A!

Op 22 september was het sportdag en Strapdag op onze school. Wij waren dit jaar de leiders op de sportdag, dat was heel tof! Wel een beetje jammer van de regen in de namiddag. We deden heel veel verschillende sporten en spelletjes tegen elkaar.

Zoals we zeiden is het ook Strapdag. We kregen een appel en ook een bandje. De bedoeling was dat zo veel mogelijk mensen niet met de auto naar school kwamen, zodat wij ons steentje kunnen bijdragen voor het klimaat.

Op 18 september kregen wij ook een workshop over het klimaat, dat paste in de wereldweek. Even later hadden we ook op 26 september verkeerslessen bij het OCP. We deden verschillende workshops zoals fietsparcours en een verkeerswandeling. Het was allemaal met de politie. Luc, de vrachtwagenchauffeur, vertelde ons veel over de dode hoek. Met de VR brillen mochten we het eens zelf meemaken. En ook nog een lange maar leuke verkeersquiz mocht niet ontbreken. De politie checkte onze fietsen grondig zodat we veilig konden fietsen.

Op 27 september was het slot van de wereldweek.

Wij hadden samen met 6B een spreekkoor voorbereid en mochten ook naar de andere scholen hun show kijken. Gusta had ook nog een grappige voorstelling voor ons over klimaatverandering. Als slot kregen we ook nog een lekker koekje en drankje.

Wat we zeker niet mogen vergeten deze maand:

FLUO IS COOL!!!!!!!!!!!!!

De foto’s van deze maand kan je vinden via deze link:

Groetjes,

Elina en Mauro